Vem kan bli kund?
En kommun, friskola (enskild skola eller hel utbildningskoncern) eller annan utbildningsaktör kan bli kund hos AV-media Falun.

Vad får man som kund hos AV-media Falun?

• Vi har över 20000 titlar i sortimentet. Hos oss får du och dina elever tillgång till allt från faktafilm och dokumentärer till underhållningsfilm. Vi uppdaterar oss ständigt med nytt material och köper in film från Sveriges ledande distributörer/producenter inom undervisningsfilm. Dessutom får du tillgång till Utbildningsradions (UR) sortiment via oss. Förutom film erbjuder vi s.k. ”Läs en film-väskor”, olika Tema-paket samt olika robotar för programmering i skolan.
  • Vi använder oss av plattformen SLI (Svenska Läromedel på Internet) där man kan boka/strömma film/radio. Både lärare och elever kan skaffa egna konton och få tillgång till vårt utbud.
  • Våra kunder har även tillgång till tjänsten WebMath. Tjänsten är internetbaserad och ett komplement till tryckta läromedel. Via WebMath ska man kunna tillgodogöra sig hela grundskolans och gymnasiets matematikkurser på ett varierat och intresseväckande sätt.

Vad kostar det?
Som kund hos AV-media Falun betalar du 85:-/elev och år (minimibelopp 5000:-). Då får ni tillgång till vårt sortiment/våra tjänster samt fri frakt, tur och retur, om ni beställer fysiskt material. Avtal tecknas per helår. Kontakta oss för mer info.